Handelsbetingelser

 KONTAKT INFORMATION OG ÅBNINGSTIDER 

ØKO RENT
Adresse:
Storenorvej 23
8340 Malling
CVR: 41323345

Telefon:
42463838 (Modtager også SMS-beskeder)

E-mail:
Kontakt@oeko-rent.dk

Hjemmeside:
www.oeko-rent.dk 

 ÅBNINGSTIDER FOR KONTAKT VIA TELEFON

Mandag – Fredag :           07:00-20:00
Lørdag    – Søndag:           07:00-20:00  (kun henvendelse via SMS)
Helligdage:                          Lukket

Vores e-mail beskeder bliver læst dagligt af vores medarbejdere. Du vil typisk opleve, at du også udenfor vores normale åbningstider vil kunne komme i kontakt med os, og at vi vil besvare din forespørgsel. 

Tlf nr. til medarbejderen udgives ikke til kunden af virksomheden. Alt kontakt foregår imellem virksomhed og kunden, medmindre andet aftales indbyrdes. Dette gøres af hensyn til vores ansatte og deres privatliv. 

 GENERELLE OPLYSNINGER OM ØKO RENT

Virksomheden ØKO RENT er en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed.
Vi bruger økologiske rengøringsmidler og tager hensyn til eventuelle allergier.
Vi leverer rengøringsydelser i private hjem, samt hos erhverv såsom sommerhuse, kontorer, butikker, og institutioner.
Vi dækker hele Østjylland.
Vores medarbejdere har ren straffeattest, er fuldt forsikrede, anvender arbejdstøj med logo, taler flydende dansk og alternativt engelsk.
Alle medarbejdere er glade for hund og kat, og vi kræver her ikke særlige hensyn. 

DEFINITION

Disse handelsbetingelser gælder for alle tjenesteydelser, der bliver solgt gennem ØKO RENT. Betingelserne går til enhver tid forud for købers egne betingelser, selvom køber henviser til egne eller andre betingelser, der er defineret i brev, e-mail, sms, på sociale medier eller lignende. Fravigelse fra dele af betingelserne kræver skriftligt samtykke fra ØKO RENT med specifik definition af, hvor der afviges fra de generelle vilkår og betingelser.

Ved ”sælger”, ”virksomheden”, ”vi” og ”os” forstås ØKO RENT, CVR nr. 41323345. Ved ”køber”, ”kunden” og ”du” forstås dig, som handler som privat forbruger eller erhvervsdrivende. Tjenesteydelser er en service og arbejdsydelse, som virksomheden leverer mod betaling, hvor der ikke er tale om køb af en fysisk vare. Vi sælger tjenesteydelser i form af rengøring. 

PROFESSIONEL SERVICE

Info om nøgler/adgang til ejendommen opbevares sikkert i et internt lukket system som kun assistenter, der er tilknyttet ejendommen kan få adgang til. Alle oplysninger eller informationer som firmaet og dets medarbejdere måtte komme i besiddelse af i forbindelse med rengøringen, bliver behandlet fortroligt både i aftalens løbetid og efter, at aftalen ophører uanset ophørets årsag.

Der tilknyttes 1 fast rengøringsassistent i hver enkelte ejendom. Der afløses kun af anden assistent ved sygdom eller ønsket ferie/fri. Ønsker kunden besked ved ændring af assistenter ved fx sygdom, eller at der ikke sendes afløser ved sygdom, bedes kunden give skriftlig besked om dette.

Firmaet er ansvarlig for, at alle firmaets ansatte arbejder under lovlige vilkår, samt betaler samtlige skatter og afgifter i henhold til dansk lovgivning. Firmaet har tegnet alle lovpligtige forsikringer, herunder ansvarsforsikring for dets medarbejdere.

I tilfælde af sygdom, ferie, optimering af ruter eller andet fravær vil vi sende andet rengøringspersonale end fast tilknyttede assistent. Vi ønsker at kunden giver besked, hvis de ønsker at vide, hvis der kommer en anden assistent i disse tilfælde. Firmaet vil dog alligevel altid forsøge at give besked om dette inden påbegyndelsen af arbejdet, så kunden ved, hvem der kommer i huset.

Rengøringsassistenten skal have lov til benytte toiletfaciliteter. 

KUNDENS FORPLIGTELSER

Det påhviler kunden at holde sig ajour med de gældende handelsbetingelser. Handelsbetingelserne vil altid være tilgængelige på vores hjemmeside. Ved bestilling henvises kunden til vores betingelser.

Kunden er ansvarlig for at ØKO RENT’s assistenter kan få adgang til ejendommen. Hvis kunden har behov for at vi tager nøgler med os, skal der udleveres 2 nøgler. Én til den fast tilknyttede assistent, samt én til lederen til brug i tilfælde af sygdom.
ØKO RENT ser helst at nøgler til ejendommen ikke kommer med assistenterne i tidsrummet mellem og efter de aftalte ydelser.

Kunder er forpligtet til at informere om sarte forhold i hjemmet, som vi skal tage forbehold for under rengøringen. Det kunne fx være sarte møbler, sarte gulve, personer med allergier og lignende. Hvis kunden ønsker at der gøres brug af andre produkter, fx en anden gulvsæbe, skal kunden have sat dette frem ved ankomst samt informere om ønske om brug af dette. ØKO RENT medbringer ellers selv alt udstyr og godkendte produkter til brug ved rengøring.

Kunder er forpligtet til at informere os om ændringer af telefonnumre og e-mailadresser, da vi kommunikerer meget via e-mail og på telefon. Skulle der opstå et problem ved hjemmet, tager vi telefonisk kontakt til kunden. Kunden er forpligtet til at informere os om evt. adresseændringer, så vi ikke kører forgæves ved et besøg. 

Det er kundens egen forpligtelse at fortryde sit køb i så god tid, så vi ikke kører forgæves. Generelt vil et afbud efter kl. 20 dagen før aftalt tidspunkt blive betragtet som forgæves kørsel, da vi i så fald ikke kan nå at ændre det i arbejdsplanen. Der ydes ingen fortrydelsesret ved igangsatte ydelser. Ydelsen ses som igangsat når medarbejderen har startet arbejdsdagen, som typisk vil være mellem kl. 7-8. Aflysninger/ændringer skal ske senest kl. 20 dagen før. Dette skal ske via opkald eller sms. 

Der kan være rigtig mange årsager til at du ønsker at ændre eller aflyse dine aftaler med os, det vigtige for os er at aflysninger/ændringer sker senest kl. 20 dagen før, så vi har mulighed for at ændre arbejdsplanen og tilbyde vores assistenter de fastlagte timer andetsteds. På den måde vil der heller ikke være binding for dig som kunde, hvis vi kan nå at finde en erstatningsopgave til rengøringsassistenten.

Vi vil altid forsøge at være så fleksible som overhovedet muligt. 

Aflysning skal ske via sms (hvis det er udenfor åbningstiden) Du kan kontakte os i åbningstiden via telefon 42463838. 

I tilfælde af, at rengøringsassistenten møder hos kunden og erfarer, at der er sygdom i huset, kan rengøringen afbrydes. ØKO RENT forbeholder sig retten til at tage fuld betaling, hvis ikke kunden har informeret om dette i forvejen. Det er vigtigt for os at vores rengøringsassistenter har et valg om at møde op i en bolig med sygdom. Med sygdom menes der smittende sygdom såsom influenza og lignende. Er kunden sengeliggende pga. sygdom skal rengøringsassistenten have mulighed for at gå udenom rummet hvor kunden er sengeliggende, også ved fx migræne. Info’en fra kunden omkring at man skal gå udenom rummet kan ske på opkald/sms eller blot tydelig seddel til assistenten ved ankomst.

ØKO RENT forbeholder sig retten til at aflyse ydelsen, hvis bygningen eller området hvor ydelsen skal finde sted, er af en hygiejnisk og/eller helbredsmæssig fare for rengøringsassistenterne eller hvis det opgivne oplysninger ikke stemmer overens med virkelighed ift. den bestilte ydelse. Begge parter accepterer, at specielle eller ekstreme omgivelser vil kunne lede til at ydelsen ikke kan udføres – men at ydelsen i så fald vil kunne rykkes til når det kan lade sig gøre. 

ACCEPT

Ved benyttelse af ØKO RENT’s serviceydelser, så accepterer du samtidig at være indforstået med følgende nedenstående vilkår og betingelser.

Handelsbetingelserne er til for både at beskytte ØKO RENT som sælger, men også for dig som køber. Accept sker via godkendelse af tilbud på e-mail (før dato 1/8-24 sker accept ved første modtaget ydelse). Aftalen er ikke tidsbegrænset, og vil derfor løbe indtil den opsiges af en af en eller begge parter.

ØKO RENT er til enhver tid berettiget til at ændre nuværende handelsbetingelser (mail udsendes ved ændringer). Arbejdstiden påbegyndes fra ankomst på matriklen og afsluttes ved afgang fra matriklen.

Firmaet udfører ikke arbejde på officielle helligdage inkl. 24/12 og 31/12. Hvis arbejdet falder på disse datoer, vil det automatisk blive annulleret. Det er kundens ansvar at bede om ny dato for rengøring hvis dette ønskes. 

TILBUD, BESTILLING, ORDREBEKRÆFTELSE

For at handle med ØKO RENT skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer, e-mail, samt hvordan vi får adgang til boligen, før vi kan tilbyde dig en ydelse.

Kunden skal være myndig for at bestille vores serviceydelser.

Har kunden accepteret den afsatte tid, er prisen bindende indtil andet aftales, dette kan ske op til kl 20 dagen inden opgaven udføres. Prisen kan ikke genforhandles, når først arbejdet er begyndt.

Ekstra service kan tilkøbes efter aftale med daglig leder.

Tilbud er gældende i 30 dage. 

Ordrebekræftelsen og dermed aftalen er først endeligt bekræftet og træder i kraft, når kunden har modtaget en e-mailbekræftelse. Ydelsen vil være angivet på ordrebekræftelsen, som sammen med disse handelsvilkår udgør aftalen mellem virksomheden og kunden. Vi påtager os hensyn til enhver ændring der ønskes ift. opgaven, så længe den også passer den rengøringsassistent, der er tilknyttet opgaven. Hvis ikke, kan der findes en anden assistent til opgaven.

Sælger er berettiget til at fakturere køber for sine tjenesteydelser samme dag så længe opgaven er afsluttet. Aftale kan annulleres, men er først annulleret når begge parter har modtaget accept.

Kunden kan igennem e-mail eller kontaktformularen indhente et uforpligtende tilbud. Tilbuddet er ikke gældende før ØKO RENT har set boligen som ydelsen ønskes i. Tilbuddet er ej heller gældende før aftalen er accepteret via mail af kunden og godkendt af ØKO RENT.

Personer der repræsenterer en CVR-registreret virksomhed, skal senest ved tilbudsforespørgsel eller godkendelse af at modtage ydelsen oplyse, at de er en virksomhed. Gøres det ikke, vil de blive betragtet som privatperson på fakturaen de følgende måneder indtil andet er oplyst.

PRISER, BETALING OG FAKTURA 

Alle oplyste priser til private er inkl. moms og uden nogen form for ekstra gebyrer.

Alle oplyste priser til erhverv er ekskl. moms og uden nogen form for ekstra gebyrer. Priser på hjemmeside er altid inkl. gebyrer for kørsel, administration, midler og udstyr.

Der ydes ikke rabat på vores aftaler eller priser der findes på hjemmesiden. Pris og tid der må bruges på opgaven aftales før opstart af nyt samarbejde. Alle priser og tjenesteydelser er angivet med forbehold for trykfejl og kan ændres uden forudgående varsel. 

Der tages forbehold for prisstigninger som følge af ændringer i love, overenskomster, materialepriser samt andre uforudsete ændringer i drifts og leveringsomkostninger.

Kunder har mulighed for at betale med bankoverførsel. Kunden modtager sin faktura (faktura-link) på den e-mailadresse, som kunden har oplyst os ved bestilling. Fakturaen modtages typisk i slutningen af måneden eller begyndelsen af følgende måned.
Faktura-link kan sendes på sms efter ønske.

ØKO RENT tilbyder ikke at sende faktura via post.

Fakturaer som bliver tilsendt, vil indeholde de ydelser, som kunden har modtaget i den seneste måned. Efter modtagelse af faktura har kunden 8 dages betalingsfrist. Herefter vil kunden få en påmindelse om betaling uden gebyrer. Rykkergebyrer kan herefter blive pålagt efter gældende lovgivning. Fakturanummer bedes angivet ved betaling. 

Vi kan desværre på nuværende tidspunkt ikke tilbyde PBS-aftale, men vi arbejder på at kunne tilbyde vores kunder dette. Medmindre anden betalingsbetingelse fremgår af tilbuddet, så er det altid handelsbetingelserne der er gældende. Ved bestilling af ekstra ydelser rundes der op til nærmeste kvarter. 

Betaler kunden ikke rettidig indenfor faktura forfaldsdato, så sender vi kunden en påmindelse via e-mail. Forsinket betaling af faktura anses altid som en misligholdelse af aftalen og berettiger altid rykkergebyr. Kunden kan blive opkrævet 100 kr. i rykkergebyr og 2% i morarenter renter pr. påbegyndt måned af det samlede udestående fra fakturaens forfaldsdato.

Kan du ikke betale din faktura, så kontakt os på telefon 42463838 eller e-mail kontakt@oekorent.dk og hør om dine muligheder.

ØKO RENT forbeholder sig retten til at stoppe samarbejdet og leveringen af fremtidige ydelser i henhold til aftalen, hvis ikke kunden har betalt forfaldne fakturaer for tidligere udførte ydelser. 

OPSIGELSE

Erhvervskunder
Erhvervskunder har 1 måned og 3 dages opsigelsesvarsel. Ved mindre erhvervskunder kan opsigelsen aftales indbyrdes, og laves alt efter hvor mange timer assistenterne har i jeres virksomhed. Opsigelse ved større erhvervskunder vil være 1 måned og 3 dages opsigelsesvarsel.

Privatkunder
Privatkunder har ingen binding og kan derfor opsige aftalen med 1 dags varsel. Dog skal kunden modtage godkendelse fra ØKO RENTs side før den er accepteret.

Opsigelse pr. mail
Opsigelse skal ske ved skriftlig e-mail: kontakt@oekorent.dk og modtage godkendelse for at blive betragtet som værende gyldig. Vi tjekker mails dagligt.

Opsigelse via SMS godtages ikke
Opsigelse via SMS og opkald vil som udgangspunkt ikke blive betragtet som gyldig opsigelse. Man vil her blive henvist til mail og afvente godkendelse som normalt kommer inden 24 timer. 

TILFREDSHED OG KLAGEMULIGHEDER 

Hvis kunden har indsigelser overfor en udført rengøring, uanset om dette vedrører omfanget eller karakteren af den udførte rengøring. Så skal dette meddeles til firmaet hurtigst muligt og senest 2 hverdage efter den udførte rengøring. 

Vi kræver dokumentation for ødelagte genstande/artikler/materialer så snart dette opdages og senest indenfor 48 timer efter opgaven er afsluttet. Det er meget vigtigt at vi får besked hurtigt, så der er mulighed for at rette op på problemet, inden det bliver værre eller ikke er muligt. Henvendelse vedr. skader skal sendes på mail til kontakt@oekorent.dk med billeder samt forklaring.

Ting vi ikke kan fjerne med rengøring, er bl.a.: Slitage, afblegninger eksempelvis på grund af sollys. Kemikalie/syre skader fx hvis du eller andet firma har brugt afkalkningsmiddel på natursten. Brændemærker og varmeskader. Syreskader efter fx opkast, maling, fjernelse af stearin, tyggegummi og blæk på møbler. 

Mere tidskrævende rengøringsopgaver
Eksempler på de ofte mere tidskrævende rengøringsopgaver er:

  • Afkalkning
  • Sanering af skimmelsvamp på badeværelser
  • Affedtning ovenpå køkkenskabe, særligt hvis køkkenet er udstyret med gaskomfur
  • Indvendig rengøring af ovn, køleskab, fryser, skabe og skuffer

Ovennævnte opgaver kræver yderligere ekstra tid og tages derfor som ekstra aftale.

Vi erstatter ikke
Betonbordplader og andre ejendele, der ikke tåler sæbe, erstattes ikke ved skade, da skader kan ske ved brug af normale og godkendte sæber. Vi lader dog være med at bruge sæbe på alle overflader vi har fået info om ikke kan tåle dette.

Dit ansvar at informere os om
Skrøbelige og dyre genstande, som eksempelvis designerlamper, som går let i stykker, gør vi ikke rene. Hvis der fra kundens side er ønske om dette, frasiger vi os ansvaret herom. Der skal fra kundens side oplyses om disse genstande, så vi kan notere dette. (eksempel: PH-lamper i glas og Vilhelm Lauritzen lamper m.v.).
Derudover er det kundens eget ansvar og informere os om: kunst malerier, spejle, hylder, borde, stole, mv. som ikke hænger så godt fast eller ikke kan stå fast eller vakler, så vi er ekstra forsigtige under rengøring. Bliver vi ikke informeret om dette i tide og noget af det går i stykker, frasiger vi os ansvaret herom. 

Erstatningsmuligheder 
Ved ødelagte ting/artikler vurderes der igennem forsikring hvad ØKO RENT skal dække. Firmaet er erstatningsansvarlig over for kunden i forbindelse med tab, der skyldes skader indtruffet som følge af rengøringen efter dansk rets almindelige regler. Firmaet kan dog ikke gøres ansvarligt for indirekte tab, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, mistet fortjeneste eller goodwill.

ØKO RENT er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af vores forpligtelser på grund af force majeure, såsom naturkatastrofer, pandemier, krig, strejker eller lignende forhold uden for vores kontrol. Uanset ovenstående er firmaets ansvar begrænset til det beløb, som Firmaets ansvarsforsikring vurderer skadens tab samt pris til.

Er der tale om kontinuerlige klager, eller den type klager som uundgåeligt vil springe den aftalte tidsramme for rengøring, så skal vi sammen have dialogen omkring evt. udvidelse af den i forvejen aftalt tidsramme, for at rengøring kan blive tilfredsstillende fremadrettet, således evt. fremtidige klager undgås og samarbejdet kan fortsætte gnidningsfrit.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@oekorent.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus: 

Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Tlf.: 72405600
E-mail: nh@naevneneshus.dk

Klageportalen:
Nævnenes Hus (naevneneshus.dk) Tvister der måtte opstå i forbindelse med aftalen, herunder, men ikke begrænset til, indhold, ophør, omfang eller misligholdelse, er underlagt dansk ret med værneting i Aarhus Byret. Købelovens regler gælder for varekøb og ikke på ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret. Reklamation over leverede tjenesteydelse skal ske hurtigst muligt og senest 48 timer efter arbejdets udførelse til kontakt@oekorent.dk. Det er vigtigt, at der vedlægges en beskrivelse af problemet samt flere billeder og evt. videoklip.

En tjenesteydelse er en arbejdsydelse, hvor der ikke er tale om køb af en egentlig vare. Her hos ØKO RENT er vores tjenesteydelse rengøring. ØKO RENT er ikke ansvarlig for bortkomne nøgler og ser sig gerne fri for opbevaring af disse (hvis muligt). ej heller omlægning af låse/alarmsystemer og udskiftning af låse. 

Ved udførelse af tæppe og møbelrens vil møblet fortsat være fugtig efter endt behandling. Det vil ikke være 100% muligt at estimere, hvor længe der går inden møblet/tæppet/madrassen er helt tør. Tørretiden vil være afhængig af mange parameter såsom eksempelvis årstid, indeklima, rummets fugtighed og temperatur, udluftningsmuligheder osv. Vi anbefaler derudover rens af tæpper udendørs og renser IKKE tæpper, flytbare tæpper på alm. indendørs gulv – såsom trægulve.

ØKO RENT har tegnet erhvervsforsikring, som dækker retshjælp erhvervsansvar, produktansvar inkl. behandling og bearbejdning. Forsikringen dækker ansvarsskader som er opstået og er synlige imens assistenten er til stede på matriklen. Et eksempel på en ansvarsskade kunne være at assistenten uheldigvis beskadiger en lampe, vase og lign. imens der rengøres. 

GDPR

Vedr. EU’s nye databeskyttelsesforordning (GDPR) kan vi oplyse, at vi har registreret oplysninger om dig til brug for fremsendelse af faktura mm., som et almindeligt kundeforhold kræver: Navn, adresse, tlf. nr., e-mail. Dine personoplysninger bruges ikke til markedsføring og videregives heller ikke til 3. mand. Du har ret til indsigt, rettelser og evt. sletning af dine personoplysninger (dog med hensyntagen til bogføringslovens bestemmelser). 

 

Shopping Cart